Thursday, February 1, 2007

Yeni Google Hizmetleri

Son zamanlarda Google’ın yeniliklerini takip etme fırsatım olmuyordu. Bugün şöyle bir baktım da bir kaç ilginç hizmet gözüme çarptı.

Google Patent Arama

Google’ın özellişmiş alanlarda arama stratejisinin (Book Search, Paper Search…) yeni halkası. http://www.google.com/patents adresinden ulaştığımızda şimdilik Amerika’da kayıtlı olan 7 milyon patent arasından arama yapabiliyoruz. Faydalı ve eğlenceli olabilir. Örneğin ben ininventor:tesla diye aratınca ilk çıkan sonuç SYSTEM OF ELECTRICAL TRANSMISSION OF POWER oldu. Tesla’nın çizimlerinin de bulunduğu 1888 tarihli patenti oldukça nostaljik :)

Google Music Trends (Gözde Şarkılar)

http://www.google.com/trends adresinden ulaşılabilen bu hizmette google, Google Talk (Google Konuş) adlı mesajlaşma programını kullananların dinledikleri müziklere göre en çok dinlenen 20 şarkıyı günlük olarak listeliyor. Güzel tarafıysa Türkiye desteğinin olması. Sağ taraftaki ülke seçiminden Türkiye’yi seçtiğimizde karşımıza dün en çok dinlenen şarkı listesi çıkıyor ki ben bu listeye baktığımda Türkiye’de pek fazla Google Talk kullanıcısı olmadığı kanısına vardım :) bilmiyorum sizler ne düşünüyorsunuz?

Google Image Labeler

Bu google’ın hizmeti değil de daha çok bizim google’a hizmetimiz. http://images.google.com/imagelabeler adresine girdiğimizde eğlenceli bir google atraksiyonuyla karşılaşıyoruz. 90 saniye boyunca sana bazı resimler gösteriliyor ve bunlar hakkında tanımlayıcı etiketler girmen isteniyor. Aynı anda sitede bulunan başka birisi de senin partnerin oluyor. Eğer bir resim için aynı etiketi girerseniz 100 puan kazanıyorsunuz ve bir sonraki resime geçiyorsunuz. 90 saniye içinde olabildiğince çok resme bakarak puan kazanmaya çalışıyorsunuz. Oldukça aptalca ama eğlenceli :) Özellikle oturum bittikten sonra partnerinin resim hakkında hangi kelimeleri önerdiğine bakması eğlenceli oluyor. Mesela ben zenci bir kadın resmi için. kadın ve siyah kelimelerini önerdim. Ardından resme dikkatli bakınca aslında erkek olduğunu gördüm. Sonra erkek kelimesini de önerdim. Bu esnada partnerimin önerdiği kelimeler sırasıyla şöyleydi: erkek, siyah, kadın :)

No comments: